Logotype

lördag 14 februari 2015

Alla Hjärtans Dag...

Jag är ledsen över att jag inte varit här på ett tag...  Vår resa är tuff och backarna är väldigt branta just nu men snart hoppas jag att det skall bli ljusare och att jag får massor att berätta för er.

I samband med vår bröllopsdag hösten 2013 gjorde jag ett inlägg som jag tycker passar även idag.
Varma kramar till er alla!
Ulrika




Det är inte lätt det där med att förstå kärleken… I många, långa år trodde jag att det handlade om bekräftelse. Tjugonio år senare fick jag reda på att det handlade om något helt annat – att jag skulle vara tillfreds med mig själv… Inte för att insikten gjort det lättare, men vad den verkligen gjort är att jag nu kan uppleva kärleken på riktigt, istället för den slags drog jag använde den som innan. Några år innan jag fick insikten träffade jag mannen i mitt liv och det hade mycket väl kunnat gått åt fanders, om jag nu inte fått reda på hur saker och ting förhåller sig på riktigt… Men en dag över en picnic i Humlegården stod allt klart, jag var “in peace” med mig själv och kunde dela den känslan med denne man som jag sedan gifte mig med. Allt är inte en dans på rosor. Tillsammans har vi  kämpat för många saker och byggt en fantastisk värld som inspirerar många både i att bygga vackra världar men också i att leva vackert och det är jag väldigt stolt över.

1 kommentar: